Regionalne Forum Tutoringu
czwartek, 16 kwietnia 2015 10:40

30 marca 2015 r. w sali konferencyjnej obiektu Wielki Kleszcz odbyło się  Regionalne Forum Tutoringu przeznaczone przede wszystkim dla:

  • Nauczycieli przedszkolnych, szkolnych, akademickich
  • Dyrektorów i kierowników placówek edukacyjnych
  • Pracowników i liderów organizacji pozarządowych
  • Pracowników ośrodków edukacyjnych
  • Liderów edukacji
  • Dziennikarzy
  • Pracowników ośrodków kultury
  • Pracowników wydziałów edukacji itp.

Tutoring jest jedną z metod edukacji zindywidualizowanej, polegającą na długotrwałej, sytematycznej i indywidualnej pracy, której celem jest wspieranie ucznia w rozwoju zgodnie z jego zainteresowaniami, predyspozycjami i możliwościami. Tutoring wywodzi się ze świata akademickiego takich uczelni jak Oxford czy Cambridge, gdzie jest metodą pracy profesora ze studentem (studentami). Celem tej metody jest wspomaganie studenta w rozwoju intelektualnym i moralnym. Metoda sprawdza się również w innych sytuacjach edukacyjnych.

Tutoring jest wyjątkowym podejściem do edukacji, metoda ta staje się coraz bardziej znana w Polsce, ale niewiele placówek ją stosuje.

Uczestnictwo w Forum Tutoringu, której organizatorem jest Collegium Wratislaviense, daje możliwość poznania najważniejszych założeń tej nowatorskiej metody a także pozwala  zostać certyfikowanym tutorem. Collegium Wratislaviense to wiodący w Polsce ośrodek edukacji spersonalizowanej, posiadający bogate doświadczenie w prowadzeniu tutoringu oraz kształceniu tutorów.

W programie Forum Tutoringu zorganizowanym w dniu 30 marca 2015 r.  przedstawione zostały następujące zagadnienia:

  • Co to jest tutoring? Wprowadzenie do metody edukacji spersonalizowanej.
  • Wdrożenie tutoringu w Polsce. Przykłady dobrych praktyk.
  • Prezentacja i trening narzędzi tutorskich.
  • Sesja ekspercka: pytania i odpowiedzi.
  • Jak zostać Tutorem? Perspektywy współpracy z Collegium Wratislaviense. Ocena przydatności szkoleń Collegium w świetle ocen absolwentów.
  • Podsumowanie Forum, losowanie nagród spośród wypełnionych ankiet ewaluacyjnych.

Celem ogólnym tutoringu szkolnego jest wspieranie ucznia (podopiecznego) w rozwoju, w planowaniu własnej drogi edukacyjno-zawodowej i osiąganiu samodzielności i dojrzałości. Tutoring pomaga łączyć proces dydaktyczny z procesem wychowawczym – cechuje go podejście do ucznia jako osoby, która działa w wielu środowiskach, nie tylko w szkole. Metoda ta daje możliwość uczniom rozmowy o swoich sukcesach, o problemach w szkole, a także o  planach i marzeniach na przyszłość.

Natomiast cele szczegółowe to lepsze poznanie samego siebie, rozpoznanie własnych talentów, uzdolnień, mocnych stron i praca na nich, rozwijanie własnych zainteresowań, kształtowanie umiejętności planowania własnego rozwoju (edukacyjnego, zawodowego a także życiowego), nawiązywanie i pogłębianie relacji społecznych w szkole i poza nią.

Korzyści płynące dla uczestników:

  • Przyjazna i szybka forma poznania metody tutoringu, jej najważniejszych narzędzi i rezultatów.
  • Doświadczenie jednego z konkretnych narzędzi tutorskich.
  • Poznanie konkretnych historii i przypadków tutorskich.
  • Sesja pytań i odpowiedzi z ekspertem w zakresie tutoringu.
  • Możliwość skorzystania z wiedzy Collegium: nielimitowany dostęp do wystąpień ekspertów i gości I Kongresu Tutoringu.
  • Zaświadczenie z udziału w Forum Tutoringu uprawnia do uzyskania 5 % zniżki na udział w Szkole Tutorów i Szkole Tutorów Akademickich.

gallery1 gallery1 gallery1  


Link z dostępem do filmu z I Ogólnopolskiego Kongresu Tutoringu, który odbył się 16-17 maja 2014r.

 

Dodaj komentarz


Kod antysapmowy
Odśwież

UWAGA!

Atrakcje kulturalne

Dni Twierdzy Kłodzkiej


Wielki Kleszcz, © 2011-2016

Projekt pn. współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego

w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007-2013.